Robík Bobík

3. května 2017 v 5:00 | Panda |  Zajímavosti
V roce 2009 jsem vytvořil online hru Robík Bobík pro soutěž Becherovka Lemond Game 2009 a rád bych vám nabídl krátkou upoutávku k této hře. :-) Je to logická hra, ve které ovládáte malého robotka Bobíka, řídícího dopravu beden s Becherovkou.

Hru naleznete zde na stránkách: http://robiebobie.sweb.cz. Na odkaze "Spustit hru online" můžete hru spustit. Je to Flash hra, k provozu vyžaduje Flash přehrávač. V některých prohlížečích je Flash vypnutý a je nutné ho nejdříve zapnout. V Chrome naleznete nastavení na stránce Nastavení/Nastavení obsahu (nebo přes www adresu chrome://settings/content ), tam zapněte "Flash - Povolit spouštění obsahu Flash na webech". Příp. ve FireFox přejděte na menu Doplňky - Rozšíření a buď tam Flash už máte a stačí ho povolit, nebo lze instalovat ze stránek Adobe https://get.adobe.com/cz/flashplayer.


Po spuštění se objeví úvodní obrazovka. Do políčka "Jméno hráče" napište nějaké své jméno nebo nick - slouží jen k tomu, aby se vám pod tímto jménem uchoval v PC stav hry pro příště. E-mailovou adresu není třeba zadávat, to sloužilo k odeslání skóre, ale server Becherovky už není funkční.

Když kliknete na Start, objeví se seznam scén. Scén je celkem 50. Klikněte na "Scéna 1" a objeví se první scéna. Vaším úkolem je přepnout semafory na železniční trati tak, aby robotci, převážející bedny s Becherovkami, mohli volně projet. Ovládáte robotka Bobíka pomocí příkazů, které naleznete na horním okraji. Příkazy přetáhnete do pole Program.

V první scéně je potřeba, aby Bobík udělal 2 kroky vpřed, postavil se na políčko sloužící k ovládání semaforu a pomocí dálkového ovladače přepnul semafor. Po sestavení programu ho spustíte tlačítkem Start. Pokud je vše v pořádku, Bobík přepne semafor a robotek s bednou projede.

Po úspěšném ukončení scény se zobrazí okno s blahopřáním. Tlačítkem Další přejdete do další scény. Tlačítko Odeslat nemačkejte, server Becherovky je dnes už mimo provoz.

V dalších scénách roste obtížnost. Budete muset využít i další příkazy, jako je otáčení či skok. Velikost pole pro program je omezené, a tak později budete muset začít používat i podprogramy. Např. ve scéně 6 si v podprogramu F1 vytvoříte úsek příkazů, kdy Bobík projde jednou stranou hradby kostek. Do hlavního programu umístíte 4 zavolání funkce F1.

V některých scénách bude nutné i vnoření funkcí do větší hloubky. Např. ve scéně 9 připravíte ve funkci F2 chůzi Bobíka po jedné straně jedné hradby kostek. Ve funkci F1 potom zavoláte dvakrát funkci F2 a tím zajistíte, aby Bobík přešel tam a zpátky.

U dalších scén už používáte výhybky. Výhybky ovládáte také dálkovým ovladačem. Ale i samotní robotci mohou přepnout výhybky, pomocí senzorů.

Vytvořený program si můžete uchovat - např. pokud si chcete uložit řešení scén při přenosu na jiný PC nebo pokud chcete někomu poslat řešení scény emailem. K tomu slouží tlačítko Import/Export.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama